2012年04月21日

The Cathedral in Christchurch 大聖堂

ニュージーランド(NZ)クライストチャーチについて書こうと思う。

Today I write about Christchurch, New Zealand. Do you remember Christchurch had an earthquake month before Japan had last year?

クライストチャーチ。日本の皆さんはすぐに昨年の震災、語学学校、あの映像が目に浮かぶのではないのでしょうか。

あれから一年が過ぎた頃、私はクライストチャーチに行きました。
私は復興に活気づき、新しい建築物の工事が着々と進んでいるそんなイメージでいました。

実際に到着したクライストチャーチの街は想像とかけ離れていました。地震のあったあの日から時が止まっているのではないか。そんな風に思わざる得ない状況でした。

フェンスに覆われた中心地、マックも、サブウェイも、銀行も、何もかもフェンスの中で、もちろん営業はされていない。

McDonald's

では実際何を見る事が出来るのか。
たまたま私は週末であった事もあり、あの大聖堂のそばまで行く事ができました。
安全の為だと思いますが、復興作業をやっている為、近づくことができないようです。フェンスとフェンスの間を歩いていくのですが、天井が落ちた建物、窓ガラスがない建物。危険のレベルを表すシール。見るものすべてに心が痛み、今の私に何が出来るのか、そんな事を考えながら一歩一歩前に歩いていきました。少し歩くと目の前に崩れた大聖堂が見えます。多少補強されているものの、再建築するべきなのか、取り壊すべきなのか、まだ決まってない様子でした。

The Cathedral

フェンスにはいろんなメッセージが込められた黄色いスカーフや、花束がありました。
いくつかのメッセージは大聖堂の復旧を求めるもの。いくつかは家族へのメッセージ。
いろんな方がいろんな事を感じ、行動を起こしている。そう感じる場所でした。

場所はRe-startというコンテナを使って作った街!にあります。
ここからアクセスします。注意事項をしっかり読んでから、歩いてください。

クライストチャーチを歩いていると、私が東北の震災に対してあまりにも無知である事、実際はどんな風な状況なのか、もっと母国に対して目を向けなくてはいけない。そう思う日々でした。

I visited there one year later after earthquake. How do you imagine how it looks like in Christchurch? I imagined many buildings are built, makes new image of Christchurch.

My images were totally wrong. I felt the time is still stopped just after the earthquake.
The center of city, there are covered by fences. McDonalds, Banks, cafes, everything inside fences, of course none of them were opened.

What I could see there? I arrived there on weekend. I was able to go near The Cathedral. It is opened for public only weekend. I believe that it is closed for weekday because of everyone safe. Before the entrance there is a board and said how dangerous to go there, if the earthquake happened. So please read it before go there.

Attension

I walked through between fence and fence. I could see the ceilings were fall down to the floors inside a building, many windows were crushed, and most of the buildings have stickers to show how buildings were danger. Every single thing makes me so sad and upset. What can I do for them? Then, I saw the Cathedral, it was reinforced and still standing in front of me. On the fences I could see many messages, flowers. I read some of them.
To the family, for the Cathedral, I guess the local government hasn’t decided about the Cathedral. That’s why people put the messages on the fences. Some of people have some actions for making Christchurch. I could see it.

● You can access to the Cathedral from Re:START

After I was back to a hostel, I think about my country, Japan. I haven’t known anything about what it is going on Tohoku area where was happened an earthquake last year. What a shame. I should know more my country.

Message

I pray for Christchurch. I wish Christchurch is going to recover soon.
最後になりましたが、震災にて被災された方にお見舞い申し上げます。
一日も早い復興をお祈り申し上げます。

Hisako
posted by Hisako at 17:22| Comment(0) | TrackBack(0) | New Zealand | 更新情報をチェックする
この記事へのコメント
コメントを書く
コチラをクリックしてください

この記事へのトラックバック
×

この広告は1年以上新しい記事の投稿がないブログに表示されております。